4 Eylül 2009 Cuma

Kahvaltılık sos ve kış hazırlıkları




Sıcak günler bitmeden kalan işleride hallettik çok şükür..Tatile gitmeden önce dizdiğim sebzeler (biber,patlıcan,fasülye) biz dönene kadar kurumuş.Ben tatildeyken annem tarhanayı hazırlamış. Kıvamını alınca robotta çekip,eledik. Bir kaç günde kuruması için tepsi de beklettik.

Kışlık nevalelerimiz,


Bir de kahvaltılık sos yaptım.Salçalık biber ve domateslerden bire bir ölçüde hazırlanıyor.Ben üç kilo biber, üç kilo domates, 4-5 tanede yeşil biberi temizleyip robotta çektim.Daha sonra onbeş dakika kadar kaynattım.Yeteri kadar tuz koydum.Acı yemediğimiz için tatlı yeşil biberi tercih ettim.Genelde süs biberi denilen minik biberlerden koyuyorlar.





Tepsiye alıp iki gün güneşlettim.



Suyunu çekince biraz mısırözü yağıyla karıştırdım.(Zeytinyağ biraz ağır bir koku veriyor.)Kavanozlara doldurup buzdolabında muhafaza ediyorum.Yeneceği zaman sarımsak,karabiber,kimyon arzuya göre kekik eklenip kahvaltılarda veya çaysaatinde ekmek üzerine sürülebilir.

13 yorum:

LezzetHane ( Buket ) dedi ki...

Kışlıklar nefis görünüyor, kuru sebzelerin ipte asılmış görüntüsü çok hoşuma gidiyor mutfaklarda dekor olarak bile güzeller. Ellerinize sağlık afiyetle güle güle yiyin... :)

zehra dedi ki...

kıs hazırlıkları ınsanıyoruyor ama cok guzel oluyor kısın :)

Duru'nun Annesi Gonca dedi ki...

harıkalar sımdı o sos burda olsa nasıl yenir. ellerınıze kollarınıza sağlık

yosunbuka dedi ki...

afiyetle yeyin inşAllah canım..hepsi birbiirnden güzel olmuş..
hayırlı ramazanlar..

papatyaninguncesi dedi ki...

çok güzeller ben bu sene hazırlayamadım.kahvaltılık sos nefis görünüyor.ellerinize sağlık.afiyetle yiyin

iffetin günlüğü dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar...

Tijen dedi ki...

Oh harika! Artık rahat rahat arkana yaslanabilirsin İffet'ciğim!

Anne Kaz dedi ki...

bu kışlık sos var ya kadınlara zarar iştahı bir açıyor bir açıyor hımmm :(

TAZE NANE dedi ki...

Öyle güzel resimlerki. Bayılırım kış hazırlıklarına.
Sevgiler canım.
Dur biraz daha bakıyım.

tugbatugba dedi ki...

ya mutfaktta vakit geçiremeyen biri ama geçirmek için herşeyi vrebilecek birine bu yapılırmıı bende yapmak istiyommmmmm

iffetin günlüğü dedi ki...

tijen,bir tek turşu işim kaldı önümüzdeki hafta onuda yaptımmı arkama yaslanıcam inşallah

anne kaz,iştah açıcı bir şey gerçekten ama ayarında yiyiyorum

taze nane,teşekkür ederim.

tuğba,zoru yok canım,sende yapabilirsin.

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

kahvaltılık sos deneyeceğim,sarmısağı da içine katmıştım çok acı olmuş ve bozulmuştu da gecen yıl.
annevebebişi Esra sağolsun size yönlendirdi de işin sırrının güneşte oldugunu öğrendm

iffetin günlüğü dedi ki...

bilge hanım,sarımsak ve baharatlar önceden konunca tadı bozuluyor.birde mutlaka mısırözü yada ayçiçek yağını kullanın z.yağ koku yapıyor. kolay gelsin

 
designed by GeCe for only Iffet'in Günlüğü