2 Şubat 2010 Salı

eski kazakları değerlendirme..



Çocuklar evde mâlum..Akşam ne zaman oluveriyor anlamıyorum..Ev işlerinin biteceği yok.Fırsat buldukça elişlerime devam ediyorum.

Epey zaman önce kesip böldüğüm kazak parçalarından bir örtü yaptım..Basit bir şey..
Kazakları değerlendirme diye daha önce google'de aratmıştım.Genelde çanta, yastık çıkıyor.

Nette buna benzer bir battaniye gördüm.Çok hoşuma gitti. Cafcaflı şeyleri sevmiyorum.İçimden geldiği gibi yaptım.Parçaları kestiğim gibi birleştirdim.Biraz çılgın patchwork gibi bir şey oldu.

Kazakları kestim, kenar dikişlerini ve eskiyen kısımları attım.


Etrafını siyah orlonla kapattım.Potluk olmaması için hafifçe büktüm..





Biriken parçaları bir taraftan sakallı iple birleştirdim, nasıl bir şey olacak diye..Meraktan çatlarım yoksa..Bu ipide kenarlardaki kusurları görünmesin diye tercih ettim.

Tamamlandıktan sonra biraz sönük sarkmış gibi durdu.Parçaların en ve boy çizgilerini dikkate almak gerekiyormuş.Mecburen arkasını ince elyafla kapitone edilmiş bir örtüden kestiğim parçayla kapladım.Bir kaç yerinden yorganlama yapar gibi tutturdum..Kalan parçaları belki yastık, belki başka kazakları keserek yine örtü yaparım..




Gelelim tatile..

Talha ve abileri balık oyununa devam ediyorlar..Metin2 benzeri, vurdulu kırdılı oyunları oynamasınlar diye buna razı oluyoruz..

Bazen tombala oynuyoruz..Çok uzun sürmüyor yalnız.Bir kaç elden sonra sıkılıyoruz..

Bir kaç defa da europoly oynadık.Talha paraları sayarken ben örgüme devam ediyorum..
Kardeşime atkı başladım..



Tatilde yaptıklarımızı günlük şeklinde yazmakta ödevlerimiz arasında..Akşamları bir kaç satır yazıyoruz..

Hergün kitap okuyoruz ama hevesi yok.Okumayı, sürükleyici hikayeler olursa seviyor.Masal kitaplarından sıkılıyor velet..
Bir kaç sene önce yatarken masal anlatmak istediğim de,abileri o yaşlardayken defalarca anlattığım halde sıkılmadan dinledikleri keloğlan masalı için -Çok saçma bir şey,böyle şeyleri sevmiyorum ben demişti..


Okuduğu kitapların isimlerini not almaya başladık....Talha'yı her 25.kitapta bir, sürpriz hediye bekliyor.

6 yorum:

YETENEK-SİZİN dedi ki...

ne güzel olmuş battaniyen ablacım, ii günlerde kullan.

New York'tan dedi ki...

Haftaya da bizde basliyor tatil,nasil degerlendirecegiz simdiden dusunmeye basladim.
Erkeke cocuklari masallari pek sevmiyor galiba daha gercekciler :)
Ellerine saglik yumusacik gorunuyor battaniye :)

iffetin günlüğü dedi ki...

yetenek sizin,teşekkür ederim..


New York'tan,teşekkür ederim..
tatil bizden sonra demek..kolay gelsin şimdiden..yaşanmış hikayeleri çok seviyor. bu ara peygamberlerin hayatlarını okuyor.bir kaç sayfada bir -şimdi ne olacak çok merak ettim deyip duruyor..

selinka dedi ki...

maşallah cok güzel hem battaniyen hemde kitap okumak istemesi.bizim zamanımızda ögretmenler bize cok kitap okuturdu.şimdiki cocuklarda cok az veriyorlar.benim kızkardeşimde din dersi ögretmeni hikayeler cok güzel oluyor.cok başarılısın maşallah3 erkek cocukla başetmeyi düşünemiyorum.benimkiler küçük ama zorlanıyorum.kendine dikkkat et.petunyaya ne oldu anlamadım okumayı kapatmış artık yazdıklarını okuyamıyoruz.senin bilgin varmı.bende günlük şeklinde tutmaya başladım.selinka ismiyle ama link nasıl veriliyor bilemedim.sen biliyorsan eklermisin canım.teşekkür ederim.acizane birşey körcahil cesareti benimki.bakalım.sevgiyle mutlu kal.

iffetin günlüğü dedi ki...

selinka,yazmaya başlamana çok sevindim.hayırlı olsun.yalnız blogunu bulamadım.url olarak yada tam ismini yazabilirmisin.

petunya blogunu bir ara davetli yapmayı düşünüyordu.kimbilir, davet ederse okuruz,severek takip ediyordum.

selinka dedi ki...

ben cok acemiyim ya iffetcim.o yüzden url adresi nasıl bulunuyor bilmiyorum.selinka-selinka blog yazıyor.ismi selinka yazınca cıkıyormu bilmiorum.kendi bilgisayarımdan anlayamıyorum.belkide beceremedim bilemedim ki.teşekkür ederimcanım.sevgiyle kal.

 
designed by GeCe for only Iffet'in Günlüğü