8 Nisan 2010 Perşembe

kırkyama örtüm



Nihayet burdayım.Bloguma bir şeyler eklemeyeli aylar olmuş gibi geliyor.Kırk yama örtü biraz oyaladı beni.Sürekli ortada olmazsa ilerlemiyor.Toplayınca dağıtmak istemiyorum, derken bu  sabah bitirdim.Çok büyük olmadı.Şeritlerin yetmediği yerde ufak parçaları eklemek uğraştırdı biraz.Dergiler de benzerlerini gördüğüm ama bir türlü  aynısını yapamadığım şerit çalışmasını çok seviyorum.İçimden geldiği gibi uydurukladım:))

Birde  iki farklı renkten kesilen şeritlerin bir kısmının ince bir kısmının kalın olduğu-optik çalışma- var.Onu yapmak için çok sabır gerekiyor zannımca.

Önce kumaşlar şerit halinde kesildi..


Daha sonra aynı sıralamayla eklendi.




5 cm.kalınlığında kesildi.Arada fotoğraf çekmeyi unutmuşum.Artan parçalar durumdan vazife çıkardılar..



 Nihayetinde birleştirildiler.



Yorganlama yaptım en basitinden. Alttaki parçayı üste kıvırıp biye havası vermekte çok işime geliyor.Yabancı bir blogta görmüştüm.

Desenlerin renklerin uyumlu olmaması, (bazı parçaların esnek olmasından zannediyorum) parçaların çakışmaması vs.gibi kusurlar var.Kırk yama hesaplı, kitaplı bir iş vesselam..
Ben kesip dikip rahatladım. Benim için önemli olan kısım burası..Yap-boz yapar gibi zevkle çalıştım.
Şimdi biraz nette gezeyim artık.Kimseleri okuyamadım ne zamandır..

15 yorum:

glsah dedi ki...

Bayaa sabır isteyen bir iş ellerine sağlık çok güzel olmuş..

YETENEK-SİZİN dedi ki...

ablaaaa nasıl başın götürdü anlamadım ellerine sağlık..

* *selinka* dedi ki...

ellerine saglık ne kadarda sabırlısın kırkyama calışacak kadar sevgili iffet pes 3 cocuk birde 40 yama kutlarım seni.ellerine saglık iyi günlerde kullan.

kedicibasi dedi ki...

bence çok güzel olmuş cıvıl cıvıl.Güle güle kullan.Sanırım makinemiz aynı.süper yoknaz.Yorganlamayı makine de mi yaptın yoksa elle mi eğer makineyse nasıl yapılıyor:?

iffetin günlüğü dedi ki...

Glsah,teşekkür ederim..

YETENEK-SİZİN,teşekkürler..Seviyorum ben böyle işleri.

Selinka,teşekkür ederim.Çocuklar okuldayken çalışıyorum.Evde yalnız değilsem iş üremiyor çünkü..

Kedicibaşı,teşekkür ederim.Modelin ismi yoknaz mı bilmiyorum benimkinde 1288 diye geçiyor.Yorganlamayı makinede yaptım.Dalga resmi olan bir disk var.Dikiş genişliğini 3,5'a ayarladım.

Hamarat hanım dedi ki...

Ellerine sağlık. Ben de cesaretimi toplasam dikişe başlayacağım ama bakalım nasip...

tugbatugba dedi ki...

çoook güzel olmul ellerine saglık canım bende de var bir kırkyama örtü kayınvalidem sağolsun :)

NiLaY dedi ki...

işte bu süper bir emeğin ürünü :) ellerine sağlık, annemde bunlarla ilgilendiğinden ne kadar büyük uğraşlarla yaptığını biliyorum canım :)) harika olmuş..

iffetin günlüğü dedi ki...

Hamarat hanım, teşekkür ederim.Dikiş daha doğrusu kırkyama bütün stresimi alıyor.Kolay gelsin.

Tugbatugba,teşekkür ederim.Örtüyü merak ettim,yayınlarsan sevinirim.

iffetin günlüğü dedi ki...

NiLaY,teşekkür ederim.Eh biraz uğraştırıyor.Annenin çalışmalarından örnekler görmek isterim.

derya dedi ki...

Tebrikler İffetcim epey zor bir çalışma olmuş ellerine sağlık, iyi günlerde kullan..

iffetin günlüğü dedi ki...

Deryacım,teşekkür ederim.Bir süre büyük parça çalışmam herhalde:)

sevim dedi ki...

harika bir örtü olmuş bende böyle bir çalışmayl koltukların üzerine örtü dikmkek istiyorum ama bendeki kumaşlar böyle rengarenk cicili filan değil pantalon kumaşlarım var hep acaba nasıl olur başlasammı hiç karar veremedim kolayda olmuyor biliyorsunuz

iffetin günlüğü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
betül dedi ki...

ilgilendigin herseyi okadar imrenerek bakiyorum ki anltamam sana. ilk seni buldugumda blogu bastan asagi neredeyse okudum hepsine hayran kaldim. kirkyama daha dogrusu dikis ögrenirsem bi gün yapmayi en cok istedigim sey,ördügün battaniye ayy hepsi cok güzel hepsii

 
designed by GeCe for only Iffet'in Günlüğü